چرا شما به طراحی یک لوگو نیاز دارید؟
قسمت 1
تاریخچه لوگو
میتوان گفت تاریخچه طراحی لوگو به بسیار قبل برمیگردد ، به هزاران سال قبل از میلاد حضرت مسیح که مهر استوانه ای ابداع شد و حدود 600 سال قبل از میلاد که سکه ابداع شد . در هر مهر و سکه طرحی وجود داشت متناسب با فرهنگ هر ملت ، این علم علم تایپوگرافی بود که به مرور زمان در مکان های مختلفی استفاده شد .
با توسعه تایپوگرافی انقلاب بزرگی در زمینه تبلیغات صورت گرفت ، کادر هایی که در کتاب ها به وجود آمد و طرح های زیبا روی جلد ، نوشتن نام به صورت های مختلف و… نشان دهنده پیشرفت علم گرافیک بود . با گذر زمان این علم گسترده شد و لوگو در تبلیغات جای مهمی پیدا کرد و همه به این نتسجه رسیدند که نیازمند یک لوگو هستند تا نشانه ای از کار و نام آنها باشد ، اوایل در طراحی لوگو ها از نام بهره بیشتری برده میشد و لوگو شلوغ بود تا این که با طراحی لوگو مدرنیسم همه پی بردند که هرچه لوگو ساده تر باشد درک بهتری از آن میتوان داشت , تاثیر بیشتری بر روی مخاطب دارد، به گونه ای که مخاطب بدون هیچ گونه توضیحات متوجه معنی لوگو شود .
برخی از مزایای طراحی لوگو :
ارائه بیان بصری.
دادن یا اضافه کردن شخصیت.
منحصر به فرد بودن.
معرف هویت بصری .
هماهنگی با بازار هدف خاص و یا مخاطبان .
قسمت 2 :
ویژگی های طراحی یک لوگو خوب و موفق :
طراحی یک لوگو خوب و موفق باید دارای ویژگی هایی باشد که به برخی از آنها اشاره می شود :
- اعتبار و سنخیت : یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو ( نام تجاری ) و تجارتی که لوگو به آن اشاره دارد ، برقرار نماید .
- مفهوم و معنی : یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند به طرزی نا محسوس و زیرکانه و یا به طور مستقیم و دقیق مفهوم و معنای خود را انتقال دهد .
- ماندگار و پایدار: یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و تحمل طرح ها و مدهای مختلف را داشته باشد.
- انعطاف پذیر: یک طراحی لوگو خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید و تمام رنگی مورد استفاده قرار بگیرد.
- یک طراحی لوگو خوب و موفق را باید بتوان بصورت آنلاین ( به منظور استفاده در وب سایت ها ) و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود .
- یک طراحی لوگو خوب و موفق باید قابلیت تغییر در مقیاس ، بدون تغییر در ظاهر لوگو را داشته باشد .
- و یک طراحی لوگو خوب و موفق باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد (یعنی به عنوان یک علامت تجاری از سوی طراحان حرفه ای طراحی شده و از لحاظ قانونی ثبت شده باشد ) .
قسمت 3 :
چه کسی می تواند یک لوگو را طراحی کند ؟
از لحاظ فنی، هر کسی که اندکی با اصول طراحی آشنا باشد ، می تواند یک لوگو ایجاد کند. اما طراحی لوگو به همین سادگی نیست چرا که ، طراحی لوگو نقطه شروع و هویت بصری از کسب و کار شما است وبرای موفقیت کامل در طراحی یک لوگو خوب ، کارهای زیادی باید انجام داده شود . همانطور که بحث شد طراحی لوگو زمانی حرفه ای است که واقعا نشان دهنده هویت بصری از کسب و کار یا محصولات و یا خدمات شما باشد و بتواند دربهینه سازی وقت و زمان شما در موقعیت های مختلف مؤثر باشد لذا برای طراحی لوگو ، شما نیاز به یک طراح گرافیک حرفه ای دارید . طراحان گرافیک علاوه بر طراحی لوگو برای شما ، در توسعه تجارت و بازاریابی برای شما نقش بسزایی را ایفا می کنند. و باعث می شوند که لوگوی شما به درستی و در هر زمانی به خوبی دیده شود.
قسمت 4:
طراحی کردن یا طراحی نکردن لوگو ؟
روح و هدف از طراحی لوگو ، اینست که شما به یک هویت و نام تجاری خاص در رسانه ها برسید . لذا با طراحی یک لوگو خوب و موفق و با کمک از طراحان مجرب می توانید به سادگی به این مقصود دست پیدا کنید. و در این راستا مجموعه تبلیغاتی مائده دیزاین با بهره گیری از طراحان مجرب خود می تواند کمک و یاور شما باشد .
قسمت 5:
تفاوت لوگو و آرم
اکثر مردم فکر میکنند که لوگو و آرم یکی هستند و فقط تفاوت در اسم دارند ولی این گونه نیست . آرم ، همانگونه که از اسمش مشخص است ، یعنی یک نماد و پیداست که در نماد خبری از نوشته نیست وتنها از شکل استفاده میشود ولی در لوگو هیچ محدودیتی برای طراح وجود ندارد و دست طراح بسیار باز تر است نسبت به آرم .
برداشت مطلب از سایت : طراحی-لوگو www.mdesign.ir