طراحی لوگو

 

طراحی لوگو Logo design

هر سازمان و یا شرکتی دارای یک شخصیت خاص می­باشد که این شخصیت وابستگی ویژه­ ای به تطابق اجتماعی انسانها دارد ، لوگو یک محصول و یا شرکت در واقع نمادی از شخصیت و نشانی از تولید و محصول آن شرکت می­باشد .

 

تاریخچه لوگو


میتوان گفت تاریخچه طراحی لوگو به بسیار قبل برمیگردد ، به هزاران سال قبل از میلاد حضرت مسیح که مهر استوانه ای ابداع شد و حدود 600 سال قبل از میلاد که سکه ابداع شد . در هر مهر و سکه طرحی وجود داشت متناسب با فرهنگ هر ملت ، این علم علم تایپوگرافی بود که به مرور زمان در مکان های مختلفی استفاده شد .

با توسعه تایپوگرافی انقلاب بزرگی در زمینه تبلیغات صورت گرفت ، کادر هایی که در کتاب ها به وجود آمد و طرح های زیبا روی جلد ، نوشتن نام به صورت های مختلف و... نشان دهنده پیشرفت علم گرافیک بود . با گذر زمان این علم گسترده شد و لوگو در تبلیغات جای مهمی پیدا کرد و همه به این نتسجه رسیدند که نیازمند یک لوگو هستند تا نشانه ای از کار و نام آنها باشد ، اوایل در  طراحی لوگو ها از نام بهره بیشتری برده میشد و لوگو شلوغ بود تا این که با طراحی لوگو مدرنیسم همه پی بردند که هرچه لوگو ساده تر باشد درک بهتری از آن میتوان داشت , تاثیر بیشتری بر روی مخاطب دارد، به گونه ای که مخاطب بدون هیچ گونه توضیحات متوجه لوگو شود .

 

تفاوت لوگو و آرم

 

اکثر مردم فکر میکنند که لوگو و آرم  یکی هستند و فقط تفاوت در اسم دارند ولی این گونه نیست . آرم ، همانگونه که از اسمش مشخص است ، یعنی یک نماد و پیداست که در نماد خبری از نوسته نیست ولی در لوگو هیچ محدودیتی برای طراح وجود ندارد و دست طراح بسیار باز تر است نسبت به آرم .

 

اهمیت رنگ ها در طراحی لوگو

 

  رنگ ها معرف های مهمی درباره یک کمپانی و یک شرکت هستند، که لوگو اصلی ترین قسمت در معرفی است، پس رنگ لوگو باید با دقت بالایی انتخاب شود زیرا پایه رنگبندی تمام جزئیات آن شرکت است . در قسمت پایین توضیحات برخی از زنگ ها آمده است .

قرمز: بسیار شاد، پر انژی، پر قدرت

نارنجی: بسیار صمیمی و دوستانه، خلاق، همیشه تازه

زرد: مبتکرانه، آفتاب، خوشبینانه

سبز: طبیعی و ارگانیک، رشد و نموند، بانظم و ترتیب

آبی: آرام و با آرامش، حرفه ای و قوی، قابل اعتماد  

بنفش: پر هیجان، دانش و دانایی، روحانیت

سیاه: قدرت فوق العاده، شیک و باکلاس، اطمینان بخش

سفید: ساده و بی ریا، خالص، پر آرامش

صورتی: شاد و مفرح، رویایی، شیرین

قهوه‌ای: ثبات و پابرجایی، مردانه، قدیمی و تاریخی

برای استفاده رنگ ها در لوگو باید دقتی بالا وجود داشته باشد تا لوگو مرتبط شود با کار کمپانی .

 
مائده دیزاین در طراحی های خود از رنگ های متناسب با همان کار استفاده میکند، چه در طراحی لوگو، چه کارت ویزیت، چه طراحی گرافیک و ...

 

کار ما

 مائده دیزاین طراحی لوگوها را غالباً به صورت کلمه­ ای ، علامت ابزاری و یا ترکیبی از آن دو طراحی میکند که به طور مثال تصویر 1 ،جلوه ­ی لوگو کلمه­ ای ، تصویر 2 ، بیان لوگو ابزاری و توصیفی می­باشد که ابزار بصورت یک تصویر بصری بوده ، تصویر 3 ، از سبک ترکیب کلمه و ابزار می باشد .مائده دیزاین لوگو را به شکل­ هایی طراحی می­کند که برخی از آن ها به عبارت زیر است .

 

 

برای امور چاپ و تبلیغات روی این لینک کلیک کنید .

 

1.       طراحی لوگو منحصر به نام ( Exclusive Logo Names )

2.       طراحی لوگو نام – نشان

3.       طراحی لوگو با حروف نخستین سازمان یا شرکت

4.        طراحی لوگو اسم و تصویر

5.        طراحی لوگو پیوندی

6.        طراحی لوگو نشانه ای

7.         طراحی لوگو انتزاعی

طراحی لوگو

طراحی لوگو کلمه ای

طراحی لوگو

طراحی لوگو ابزاری و توصیفی

طراحی لوگو

طراحی لوگو ترکیب کلمه و ابزار

لوگو چیست؟

یک لوگو بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری خدمات شما می باشد.

لوگو به عنوان آرم ، برند ، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می شود.

طراحی لوگو نقش به سزایی در رابطه با هویت بصری کسب و کار شما دارد.

در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می رسد

به عنوان مثال : کوکا کولا ، نایک ، اپل و ...

برخی از مزایای طراحی لوگو:

ارائه بیان بصری. دادن یا اضافه کردن شخصیت.
منحصر به فرد بودن. معرف هویت بصری . هماهنگی با بازار هدف خاص و یا مخاطبان .

طراحی لوگو

طراحی لوگو کلمه ای

لوگو باید تاثیر فوری داشته باشد

یکی از علایم لوگوی خوب این است که به محض اینکه مخاطب لوگو را دید ، بلافاصله تحت تاثیر قرار بگیرد. طرح لوگو باید به گونه ای باشد که در چند ثانیه تاثیر خود را روی بیننده اعمال کند. باز هم اگر طرح لوگو پیچیده باشد طوری که افراد برای فهم معنی آن مجبور به جستجو و کاوش باشند، احتمالا تاثیر مطلوبی نخواهد داشت. مخصوصا امروزه که در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند، بیننده باید برای فهم و جمع بندی موضوع زمان کمی را صرف کند.

طراحی لوگو

تاثیر فوری لوگو

سایز لوگو

به یاد داشته باشید که یک لوگو باید در سایزهای مختلف تولید شود- برای سربرگ کمپانی، مخصوص وب سایت و مناسب برای آگهی های تبلیغاتی. اگر طراحی لوگو خیلی پیچیده باشد درک و تشخیص آن در سایزهای کوچک بسیار سخت خواهد بود. پس ما سعی می کنیم لوگو را در اندازه های مختلف ارائه کنیم، چون این مسئله برای یک مشتری با تجربه اهمیت زیادی دارد.

سایز لوگو

سایز لوگو

طرح لوگو باید سبک باشد

این که لوگویی که طراحی می شود دارای مفهوم باشد خیلی خوب است. در عین حال قرار دادن چند ایده در یک طراحی لوگوی ساده کار آسانی نیست. این چیزی است که باید در صحبت های اولیه با مشتری به آن پرداخته شود. اگر به لوگوهای فوق العاده و برجسته ای که روی اینترنت قرار داده شده اند توجه کنید، خواهید دید که همه لوگوهای کاربر پسند از طراحی های ساده ای برخوردارند که یک ایده ساده در پشت آن نهفته است. هر چه ایده های اعمال شده در طراحی لوگو بیشتر باشد لوگو به همان نسبت پیچیده، آشفته و گیج کننده خواهد شد، طراحی لوگو برای تمام سلایق.

طراحی لوگو

طرح لوگو باید سبک باشد

 

طراحی لوگو ( Logo design )

هر سازمان و یا شرکتی دارای یک  شخصیت خاص می­باشد که این شخصیت وابستگی ویژه­ ای به تطابق اجتماعی انسانها دارد .

 

لوگو یک محصول و یا شرکت در واقع نمادی از شخصیت و نشانی از تولید و محصول آن شرکت می­باشد ، مائده دیزاین طراحی لوگوها را غالباً به صورت کلمه­ ای ، علامت ابزاری و یا ترکیبی از آن دو بکار می­گیرد که به طور مثال تصویر 1 جلوه ­ی لوگو کلمه­ ای  و تصویر 2 بیان لوگو ابزاری و توصیفی می­باشد که ابزار بصورت یک تصویر بصری بوده و تصویر 3  از سبک ترکیب کلمه و ابزار می باشد .

طراحی لوگو ترکیبی:

 

مائده دیزاین لوگو را به شکل­ هایی طراحی می­کند که برخی از آن نمونه­ ها عبارتند از :

 

1. طراحی لوگو منحصر به نام  ( Exclusive Logo Names ) :

2. طراحی لوگو نام – نشان :

3. طراحی لوگو با حروف نخستین سازمان یا شرکت :

4.  طراحی لوگو اسم و تصویر:

5. طراحی لوگو پیوندی :

6. طراحی لوگو نشانه ای :

7. طراحی لوگو انتزاعی :

مجموعه مائده دیزاین تولید کننده انواع لیبل و برچسب ، و پلاک فلزی می باشد، این مجموعه دارای واحد طراحی بوده که با آشنایی کامل به امور چاپ، طرح شما را طراحی می نمایند. از نمونه کارهای تولیدی این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مائده دیزاین طراحی لوگو

برچسب اموال - لیبل گچی خرد شونده - لیبل ژله ای برجسته - برچسب وید - لیبل شیشه ای - برچسب پی وی سیلیبل متال - برچسب کاغذی - هولوگرام - شبرنگ - پلاک فلزی

 
تلفن تماس : 33650017 - 33650016 - 021
 
تلگرام و واتساپ واحـد چـــاپ لیبل و بـرچســب رنگی :   
342 77 55 0935 
تلگرام و واتساپ واحـد چـــاپ لیبل و برچسب مشکی :
29 42 407 0935
تلگرام و واتساپ واحـد چاپ هـولـوگـرام :
29 42 407 0935
تلگرام و واتساپ واحــد پــلاک فلــزی :
346 77 55 0935
 تلگرام و واتساپ واحــد طــراحـــی : 
617 517 9 0903
 
ایمیل :  kgpr.ir[at]gmail.com
 
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر